Rules and format/Правила и формат

Dante_S

Clan Leader
LV
0
 
Регистрация:04.09.2015
Сообщения:1 153
Реакции:1
Awards
11
Местоположение: Санкт-Петербург
RUS
1. Формат турнира
В начале турнира каждый игрок случайным образом получает 2 фракции, которыми играет на протяжение всего турнира.
Турнир проходит в несколько этапов (группы и плей-офф). Первым этапом турнира обязательно является групповая стадия.
Выход во вторую стадию турнира и плей-офф осуществляется по схеме
Для каждой стадии турнира устанавливается срок, за который игроки должны сыграть свои матчи. (исключение если администрация назначила дополнительные матчи)
Официальной площадкой турнира является форум RusLeague

2. Матчи
Каждый матч групповой стадии состоит из двух боёв. Игроки обязаны сыграть свои матчи в установленный срок.
Игроки могут связываться друг с другом для назначения матчей любым удобным им способом. Предоставление доказательства назначения матча (скриншот) может быть преимуществом, если ваш оппонент не явился на матч.
В случае неявки игрока на матч ему засчитывается техническое поражение.
На групповых этапах игрокам начисляются баллы. 3 балла за победу, 1 балл за ничью. За поражение баллы не начисляются.
Матчи на стадии плей-офф состоят из двух боёв + дополнительный бой, если результат ничейный.

Порядок выбора фракций:
1 бой - первым выбирает фракцию игрок, распределённый выше в своей группе
2 бой - первым выбирает фракцию игрок, распределённый ниже в своей группе
3 бой (в случае ничьи на стадии плей-офф) - первым выбирает фракцию игрок, распределённый выше в своей группе

Правилами для матчей являются clan war belt (cwb) + Таблица:
- максимум 8 кавалерий
- максимум 8 лучников
- максимум 2 конных (тележных) лучника (считаются кавалерией)
- максимум 6 одинаковых отрядов
- максимум 2 берсерка для Германии
- без артиллерии
- без слонов
- кемпинг красной линии запрещен
Настройки хоста:
- степная равнина
- штиль
- размер отряда: норма
- день/утро

3. Активность
Результаты неактивных или малоактивных игроков обнуляются.
Под активностью понимается сыгрывание определенного процента боев для каждого группового этапа турнира.
Для засчитывания результатов, игрок должен сыграть более 50% своих игр в первом групповом этапе и не менее 100% во втором.
В плей-офф стадии, в случае невозможности одного из игроков сыграть матч в установленный срок, другой игрок получает техническую победу.

4. Жеребьевка и распределение
Жеребьевка фракций проводится администратором турнира с прямой трансляцией экрана в скайпе.
Любой игрок, желающий присутствовать при жеребьевки, имеет право на это.
Перед началом турнира администратор, проводящий жеребьевку, назначает время жеребьевки и объявляет об этом в соответствующем разделе турнира не позднее чем за 24 часа до её начала, так каждый игрок имеет возможность лично это наблюдать.

Игроки, проходящие во вторую стадию турнира, в зависимости от их мест в группах, распределяются следующим образом:

1 группа (Red) 1 место - 4 группа 2 стадии (Iron)
1 группа (Red) 2 место - 3 группа 2 стадии (Bronze)
1 группа (Red) 3 место - 2 группа 2 стадии (Silver)
1 группа (Red) 4 место - 1 группа 2 стадии (Gold)

2 группа (Blue) 1 место - 1 группа 2 стадии (Gold)
2 группа (Blue) 2 место - 2 группа 2 стадии (Silver)
2 группа (Blue) 3 место - 3 группа 2 стадии (Bronze)
2 группа (Blue) 4 место - 4 группа 2 стадии (Iron)

3 группа (Black) 1 место - 3 группа 2 стадии (Bronze)
3 группа (Black) 2 место - 1 группа 2 стадии (Gold)
3 группа (Black) 3 место - 4 группа 2 стадии (Iron)
3 группа (Black) 4 место - 2 группа 2 стадии (Silver)

4 группа (White) 1 место - 2 группа 2 стадии (Silver)
4 группа (White) 2 место - 4 группа 2 стадии (Iron)
4 группа (White) 3 место - 1 группа 2 стадии (Gold)
4 группа (White) 4 место - 3 группа 2 стадии (Bronze)

В случае, если у игроков одинаковое количество очков, учитываются личные встречи.
Если на одно место претендует больше чем 2 игрока, назначаются дополнительные матчи.
Игроки, проходящие в плей-офф стадию турнира, в зависимости от их мест в группах, распределяются следующим образом:

1 группа 1 место
4 группа 2 место

2 группа 1 место
3 группа 2 место

3 группа 1 место
1 группа 2 место

4 группа 1 место
2 группа 2 место

5. Технические неполадки во время боя
В случае вылета одного из игроков до получения одним из игроков достаточного преимущества, матч переигрывается с теми же составами.
В случае возникновения неполадок во время боя (лагов) у одного или обоих игроков, матч может быть переигран при условии, что ни один из игроков не получил достаточного преимущества. Для этого игрок должен признать поражение, иметь скриншоты и реплей боя.
Под "получением достаточного преимущества" понимается следующее: получение одним из игроков преимущества в бою достаточного, чтобы выиграть матч при условии отсутствия ошибок с его стороны.
Получил ли игрок достаточное преимущество или нет решает администрация турнира.

6. Кемпинг красной линии
Кемпингом красной линии считается удерживание позиций вблизи красной линнии, меньшем выстрела дальнобойного лучника.
Кемпингом не считается совершение маневра, такого как окружение или отступление.
В случае, если один игрок не имеет возможности покинуть кемпинг зону из-за маневров другого игрока, это не является кемпингом. Пример:
Один игрок всей армией или несколькими отрядами загнал в кемпинг зону другого, где он и остановился, удерживая позицию (бокс около красной линии является хорошим примером этого).
В этом случае игрок, загнавший другого в кемпинг зону, должен отвести армию и позволить тому покинуть её.

7. Спорные вопросы
В случае возникновения каких либо спорных вопросов, игроки должны иметь скриншоты и реплеи боев. Они предоставляются администрации турнира для решения того или иного возникшего вопроса.
Для решения спорных вопросов администрация должна действовать в соответствии с действующими правилами.
Решающим словом в спорных ситуациях обладает администрация.

8. Поведение
В случае недостойного поведения игроки могут быть сняты с турнира по решению администрации.
Под недостойным поведением понимается оскорбления других игроков, использования нецензурных выражений, спам в темах.
В случае, если один игрок оскорбил другого, а тот ответил ему тем же, с турнира могут быть сняты оба игрока, не зависимо от того, кто начал первым.

9. Изменения
Правила и таблица не могут быть изменены во время турнира.

10. Согласие с правилами
Подав заявку на участие в турнире, игроки тем самым соглашаются с правилами и обязываются следовать им.
Администрация может отклонить заявку на участие в турнире на своё усмотрение, объяснив причину
ENG
1. Format
In the beginning every player gets a 2 random factions to play for the whole tournament.
The tournament is held in several stages (groups and playoffs). The first stage of the tournament is necessarily the group stage.
Entry to the second stage of the tournament and to the playoffs is carried out according to the scheme.
Deadlines are mandatory to set up for every round. (exception if the administration has scheduled additional matches)
The official site of the tournament is the RusLeague forum

2. Matches
Each group stage match consists of two battles. Players are required to play their matches within the prescribed time limit.
Players can contact each other to schedule matches in any way they like. Providing evidence of the appointment of the match (screenshot) it can be an advantage if your opponent didn't show up for the match.
If a player fails to show up for a match, a technical defeat is counted.
In the group stages, players are awarded points. 3 points for a win, 1 point for a draw. No points are awarded for a defeat.
Matches at the playoff stage consist of two fights + an additional fight if the result is a draw.

Order of selection of factions:

1 battle - the first player to choose a faction is the player who is distributed higher in his group
2 battle - the first player to choose a faction is the player distributed lower in their group
3 battle (in case of a draw at the play-off stage) - the first player to choose a faction is the player who is distributed higher in his group

The rule set is CWB + Table:
- maximum 8 cavalry units
- maximum 8 foot missile units
- maximum 2 horse or chariot archers, that are counted as cavalry
- maximum 6 same units
- maximum 2 berserkers
- all types of chariots are counted as cavalry
- peltasts and alike are counted as infantry units
- no artillery and elephants allowed
- red line camping is forbidden
Game hosting settings:
- Grassy Flatland
- calm weather
- unit scale: normal
- day time

3. Activity
Results of inactive and barely active players aren't counted on the day of deadline.
Activity is seen as the percentage of played games, for both group stages.
For his results to get counted, a player must have played at least 50% of possible matches in the first group stage, and 100% in the second.
All games have to be played before the deadline (except when the administration sets up additional matches).
In the play off stage, in case of inability of 1 player to play his match during a period of time set up by the administration, his opponent gets a walkover.

4.Sortition and distribution
Sortition of the factions is done by the administrator of the tournament using a live broadcast for showing.
Every player who wants to watch at the process of sortition has a right to do so.
In the beginning of the tournament, the administrator states the time when the sortition process starts in the special thread, 24 hours (or more) before the start of the sortition.

Those players that advance to the second stage of the tournament, are sorted by their places in the first stage:

Group 1 (Red), first place - group 4 of the second stage (Iron)
Group 1 (Red), second place - group 3 of the second stage (Bronze)
Group 1 (Red), third place - group 2 of the second stage (Silver)
Group 1 (Red), fourth place - group 1 of the second stage (Gold)

Group 2 (Blue), first place - group 1 of the second stage (Gold)
Group 2 (Blue), second place - group 2 of the second stage (Silver)
Group 2 (Blue), third place - group 3 of the second stage (Bronze)
Group 2 (Blue), fourth place - group 4 of the second stage (Iron)

Group 3 (Black), first place - group 3 of the second stage (Bronze)
Group 3 (Black), second place - group 1 of the second stage (Gold)
Group 3 (Black), third place - group 4 of the second stage (Iron)
Group 3 (Black), fourth place - group 2 of the second stage (Silver)

Group 4 (White), first place - group 2 of the second stage (Silver)
Group 4 (White), second place - group 4 of the second stage (Iron)
Group 4 (White), third place - group 1 of the second stage (Gold)
Group 4 (White), fourth place - group 3 of the second stage (Bronze)

If 2 players have the same amount of points, the result of their head to head match is used to determine the advancing player.
If more than 2 players are tied, then they have to play additional games with each other.
Those players that have advanced to the play off stage are sorted for the play off bracket using this system:

Group 1, first place
vs
Group 4, second place

Group 2, first place
vs
Group 3, second place

Group 3, first place
vs
Group 1, second place

Group 4, first place
vs
Group 2, second place

5. Technical problems
In case of lags or game crash during a match, it can be restarted if the game was balanced (nobody had an advantage). In this case players have to provide their replays and screenshots.
Advantage of one side is seen as such a situation, where the side that has it, can win the game without any mistakes from its part.
It is up to the aministrators to decide whether or not one side had an advantage in case of a critical problem.

6.Red line camping
Red line camping is counted as active when one player is holding a defensive position on the distance less than range of a long-range archer unit (180 meters).
Maneuvering tactics such as surrounding or a retreat are not counted as red line camping.
In case if one player has no way of safely leaving the area next to the red line because of the maneuvers and (or) position of his opponent, that is not counted as camping.
Example:
One player chased down his opponent to the area right next to the red line, where the retreating player stopped and took a defensive position (such as, for example, a box of pikes). In this case the player who was previously chasing his opponent until the red line, must move his army backwards to make enough room for his opponent to move his army away from the red line.

7. Disputes
In case of a dispute between 2 players, both of them must provide their replays and screenshots to the administration. Administrators will make a decision following this rule set.
The administration has the final say in disputable situations.

8. Behavior
Players that show bad behavior and attitude can be removed from the tournament by the administration. It includes insults, spam, etc.
In case when one player insulted another, and the other insulted him back, both of them can be removed, no matter who started insulting first.

9. Changes
Rules and table can't be changed during the tourney.

10. Agreement
Those who register for this tournament, automatically agree with the rule set and are obliged to follow it.
The administration can reject the application for participation in the tournament at its own discretion, explaining the reason
 

Luke

Местный
LV
0
 
Регистрация:25.03.2017
Сообщения:2
Реакции:0
I have something to say about the point "Order of selection of factions"

Higher player should pick 2nd in the 3rd game. In the first two games, the lower player is at an advantage because he is determining which factions are played vs each other. If higher player has factions A+B, and lower player has factions C+D, and lower prefers A vs D and B vs C, then he can force that scenario no matter what A picks. So the higher player has earned counter-picking in the tiebreaker game.

Another option is simply that the factions are played in the order that they are listed next to someone's name. In my opinion this is much fairer especially in group stages, because lower player is not able to counter higher player's picks. In playoffs, if the result is 1-1, both players could play with the factions that they won with.
 

Dante_S

Clan Leader
LV
0
 
Регистрация:04.09.2015
Сообщения:1 153
Реакции:1
Awards
11
Местоположение: Санкт-Петербург
I have something to say about the point "Order of selection of factions"

Higher player should pick 2nd in the 3rd game. In the first two games, the lower player is at an advantage because he is determining which factions are played vs each other. If higher player has factions A+B, and lower player has factions C+D, and lower prefers A vs D and B vs C, then he can force that scenario no matter what A picks. So the higher player has earned counter-picking in the tiebreaker game.

Another option is simply that the factions are played in the order that they are listed next to someone's name. In my opinion this is much fairer especially in group stages, because lower player is not able to counter higher player's picks. In playoffs, if the result is 1-1, both players could play with the factions that they won with.

I'll think about it and make changes tomorrow
 

EsraX

Союзник/Ally
LV
0
 
Регистрация:01.02.2016
Сообщения:4
Реакции:0
Awards
1
Awesome job that u got the forum back up Dante,
but could we before resuming the games maybe talk about the table first?
I am not sure why we arent using the table we used last edition
 

Dante_S

Clan Leader
LV
0
 
Регистрация:04.09.2015
Сообщения:1 153
Реакции:1
Awards
11
Местоположение: Санкт-Петербург

Personalize

Верх Низ